torsdag!

det har varigt en ganska intressant dag idag! va hos syo, jag har en del att plugga om man säjer så :S lite jobbigt men det ska bli jätte kul på samma gång!
hon sa att snittet för att komma in på socionom linjen ligger på  ca 18,4. jag hade med mig mina betyg men ja hade inte räknat ut mitt snitt och när jag fick höra vad ja hadde höll jag på att trilla av stolen 12,7 ! 
jag kommer behöva plugga så sjukt mycket på komvux! fan, man skulle ha tänkt på det i gymnasiet!
hon berättade också att år 2010 kommer dom att ändra systemet! om du ska in på högskola eller universitet så är det dina grund betyg från gymnasiet som är bäst, du ska helst inte behöva plugga upp dom på tex komvux för att om du behöver det så kommer du att hamna i en så kallad sämre grupp på universitet eller högskolan! det skulle bli uppdelat i fyra grupper först den bästa gruppen, dom som har grymt bra betyg från gymnasiet, sen den andra gruppen dom som har pluggat upp sina betyg på komvux den lite sämre gruppen, sen betyg från utlandet och sen sista var någonting mer!
men ja menar är inte det helt sjukt att man kan göra så? har man kommit in så har man och då är väl alla lika värda, eller? hålla på att rangordna på högskola och universitet bland så kallade vuxna människor det tycker jag är knäppt! då blir det lite som när man gick i typ lågstadiet i olka engelska grupper en lätt och en svår, sen höll alla på att jämföra villka grupper man går i ! jag tycker det är barnsligt! om man väl  har kommit in tycker jag alla ska behandlas lika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0