Barn?

jag och jones har haft den här diskussionen många gånger, nu är det säker många av mina kompisar som blir glada och tror att jag planerar barn, haha men så är det inte riktigt.
vi har diskuterat varför alla vill ha barn egentligen? det här inlägget är inget illa menat mot någon! jag tycker bara att det är kul att bolla lite med tankarna!
jones menar att det är en egoistisk handling att skaffa barn, villket iof är sant! barnet ber ju inte om att få komma till, man gör det för att kanske utveckla sig själv och sitt förhållande, för att det är nästa steg i livet och vissa gör det av fula anledninga som att tex skaffa barn för att behålla sin kille, men jag hoppas att dom fallen inte är så många! vissa gör det bara av kärlek, eller för att man blev gravid och inte klarar av en abort!
men å andra sidan så är allt vi gör i livet av egoistiska skäl, vi är snälla mot folk för att dom ska va snälla tillbaka, vi hjälper andra för att vi vill ha det igen gäld när vi behöver hjälp! så varför inte fortsätta va egoistiska?
vissa menar att det är en kännsla dom har att dom vill skaffa barn och när man bara följer sin känsla glömmer man ibland bort det logiska, tex med arbete och utbildning och villka möjliheter man kan ge ett barn och då är det samma där egoistisk tanke bakom det, för att uppfylla sitt eget behov! jag vet iaf att om jag någongång skaffar barn så vill jag ha allt klart, bra jobb, bra kille, bra lägenhet/hus!
jag tycker inte att det är fel att vara egoistisk, det är jätte bra att vara det i många situationer och lagom.
vissa säger att det är naturens gång, men då låter de som att dom är tvingade att skaffa barn, vilket jag inte tror att nån som har barn har kännt sig tvingad att skaffa barn.  Jag kan inte neka till att jag en dag kommer vilja ha barn men jag har egentligen ingen direkt bra anledning till att göra det förut om att jag bara vill! bara den där kännslan!
och visst är sex egentligen till för att skaffa barn men det var ju för hundra årsen, idag är sex så mycket mer än att bara föröka sig! så de blir lixom fel det me!
om någon inte håller med mig eller har en vettig anledning till att skaffa barn komentera då gärna, det är lika kul att höra andras åsiker som att uttrycka mina egna

! (jag hoppas värkligen att ingen tar illa upp)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0